loading...
دانشجویان و ورزشکاران دشتک
دعوت به همکاری
عزیزانی که می خواهند با ما همکاری کنند و مطلب بگذارند می توانند برروی "انجمن دانشجویان دشتک" در صحفه اول سایت کلیک کنند و عضو انجمن شوند.
آخرین ارسال های انجمن
احسان مرادیان دشتکی بازدید : 303 چهارشنبه 05 آبان 1395 نظرات (1)

سفارشات چاپ بروی لباس ،پدموس،پازل،سرامیک،جاکلیدی،کیف پول،جوراب،دفتر یاداشت،دفتر سیمی،دستمال عینک،کوله پشتی پذیرفته می شود.

شماره تماس 09013812030 احسان مرادیان 

 

طراحی تی شرت ها عاشقانه برای کسانی که دوست دارند متفاوت دیده شوند.

 

کلیه مواد و وسایل هم موجود می باشد فقط شما طرح مد نظرتان را سفارش دهید.

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 335 چهارشنبه 05 آبان 1395 نظرات (0)

 فروش تی شرت های مردانه و زنانه با طرح l love dashtak

 

 

فروش ویژه تی شرت مردانه در سایز های مختلف با طرح دشتک با قیمت 20هزار تومان . ثبت سفارش از طریق کانالدشتک کالا @dashtakkalaو یا تماس به شماره 09013812030 احسان مرادیان

 

فروش ویژه تی شرت و تاپ زنانه در سایز های مختلف با طرح دشتک با قیمت 15هزار تومان . ثبت سفارش از طریق کانال دشتک کالا @dashtakkala و مراجعه به مغازه مرادیان . دشتک،ابتدای مسیر دبیرستان دخترانه

 

مکان های فروش بیشتر خواهند شد لطفا برای پیگیری کانال تلگرام را دنبال کنید.

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 883 یکشنبه 06 دی 1394 نظرات (0)

کانال دشتک نیوز در تلگرام راه اندازی شد.

آموزش تصویری تغییر شماره تلفن در تلگرام اندروید

اگر دوست دارید جدید ترین اخبار دشتک و ایل غیور بختیاری دریافت کنید عضو این کانال شوید.

روش های عضو شدن؟

۱- بر روی عکس بالا کلیک کنید که مستقیم وارد تلگرام می شوید و بعد بر روی گزینه +JOINکلیک کنید.

2- برنامه تلگرام را باز کنید DASHTAKNEWS@ را در یک صفحه چت با یکی از دوستانتان ارسال کنید بعد از ارسال بر روی DASHTAKNEWS@ کلیک کنید.تا کانال دشتک نیوز برای شما باز شود.

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 490 شنبه 28 آذر 1394 نظرات (0)
به نام خدا

دکتر خدادادی برای پیمودن راه بهارستان ثبت نام نمود. 

دکتر خداداد خدادادی امروز شنبه  28 آذر ماه با استقبال بی نظیر مردم در مرکز شهر دشتک، با بوسیدن قرآن کریم و نیت پاک برای خدمت به مردم به سمت شهر اردل حرکت نمود و با مراجعه به فرمانداری اردل برای دهمین دوره انتخابات مجلس حوزه انتخاباتی فارسان،اردل،کیار و کوهرنگ ثبت نام نمود. ایشان بعد از ثبت نام در جمع هواداران خود حضور پیدا نمود.
 
 
 
احسان مرادیان دشتکی بازدید : 346 دوشنبه 23 آذر 1394 نظرات (0)

ماندن ماشین شیر مدرسه در ابتدای راه

امروز صبح ماشین شیر مدرسه دخترانه شهر دشتک در خیابان حاج عنایت الله سردرگم مانده بود که چطوری از این خیابان عبور کند. در این خیابان  به دلیل داشتن موانع زیادی از جمله  پایه های برق و تلفن ، نداشتن جدول مناسب و... امکان عبور ماشین سینگین وجود ندارد و ماشین ها در ابتدای راه متوقف می شوند و همین عوامل سبب شد که ماشین شیر مدرسه  متوقف شود . امیدوارم مسئولین شهر این خیابان را در اولیت  قرار دهند و هر چه صریع تر اقدام به بازسازی خیابان و رفع موانع بنمایند.

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 449 یکشنبه 24 آبان 1394 نظرات (0)

 

تحریم های غرب علیه ایران با آگاهي كامل رهبر معظم انقلاب  از جنگ اقتصادي دشمن و اهداف آن‌ها تبديل به فرصت شده است.دکتر خداداد خدادادی دشتکی  عضو هیات علمی و استاد دانشگاه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بردنیوز، اشاره ای به تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران داشت و گفت: تحریم های اقتصادی علیه ایران مسئله ای است که غربی ها در حال حاضر به عنوان ابزاری برای فشار به ایران از آن استفاده می کنند.

00

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این تحریم ها  توانسته است تاثیرگذار باشد ، اظهار داشت :تا کنون تحریم‌های بین‌المللی کاهش درآمدهای نفتی ایران را نشانه گرفته‌اند،اما رهبر معظم انقلاب  با آگاهي كامل از جنگ اقتصادي دشمن و اهداف آن‌ها ، به ارائه برنامه‌ها و الگوهاي مناسب جهت مقابله با اين فشارها پرداختند و  جدی گرفتن بحث “اقتصاد مقاومتي” را يكي از راه‌هاي عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز كنوني برشمردند.
این حقوقدان همچنین بیان داشت: اقتصاد مقاومتي يعني تشخيص حوزه‌هاي فشار و متعاقبا تلاش براي كنترل و بي‌اثر كردن آنها و در شرايط آرماني تلاش براي تبديل اين فشارها به فرصت است
.
عضو هیات علمی دانشگاه با بیان این مطلب که طبق گزارش یک موسسه آمریکایی، غرب با اعمال تحریم‌ها قادر به فلج کردن ایران نبوده،خاطرنشان ساخت: ظرفيتهاى گوناگونى در كشور وجود دارد كه ميتواند وابستگی اقتصادی به درامدهای نفتی را کاهش دهد. وی بااشاره به این  فرمایشات مقام معظم رهبری که ” اقتصاد مقاومتى، يك شعار نيست؛ يك واقعيت است ”  با عمل به این راهکارها در راستاي كاهش وابستگي‌ها و تاكيد روي مزيت‌هاي توليد داخل و تلاش بر خوداتكايي همت گمارد که نهایتا می توان استراتژی غرب را کم اثر کرد
.
تحریم ، مانعی برای جذب سرمایه گذار خارجی در کشور است
.
این استاد دانشگاه در ادامه در خصوص تاثیر تحریم بر ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور نیز گفت:  بستر مناسب حقوقی و موقعیت آرام و با ثبات سیاسی شروطی لازم برای جذب سرمایه های  خارجی به شمار رود،که در این راستا یکی از موانع ورود سرمایه گذار خارجی به کشور همین موضوع تحریم است
.
وی تصریح نمود:براساس گزارش آنکتاد(کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل
-UNCTAD ) رتبه ایران در جذب سرمایه‌های خارجی کاهش چشمگیری داشته است.
دکتر خدادادی در ادامه افزود:تامین مالی خارجی،اثرات قابل ملاحظه ای بر روی متغیرهای کلان اقتصادی از جمله کاهش نرخ بهره، کاهش نرخ ارز، افزایش رشد اقتصادی، افزایش درآمد مالیاتی دولت،کاهش بدهی دولت، بهبود توزیع درآمد، انتقال تکنولوژی، افزایش اشتغال، توسعه صادرات، کاهش واردات و تاثیر مثبت در تراز پرداختها دارد
.
وی در پایان با اشاره به استقبال سرمایه گذاران خارجی در روزهای پس از مذاکرات هسته ای ، اضافه نمود: کشور ایران پتانسیل فوق العاده برای جذب سرمایه گذاری خارجی  به خصوص با عنایت به قوانین موجود مانند قانون جلب سرمایه گذاری خارجی مصوب ۱۳۸۱ داراست اما در عین حال چالش هایی نیز وجود دارد
.
اتمام خبر
/

 

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 222 چهارشنبه 11 شهریور 1394 نظرات (0)

جناب آقای داریوش قلی پور مفرد دشتکی کسب رتبه 9 کنکور ارشد در رشته برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی درعلوم پزشکی و قبولی در دانشگاه علوم پزشکی تهران  را به شما تبریک عرض می کنیم.سایت دانشجویان دشتک

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 344 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی استانداری چهارمحال وبختیاری ،’خداداد خدادادی’، مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور حقوقی و قضایی، به منظور شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از سمت خود استعفا داد.


استاندار چهارمحال و بختیاری، با استعفای خدادادی، مشاور امور حقوقی و قضایی خود، موافقت کرد.
خدادادی پیش از این، به عنوان مدیرکل قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به خدمت بوده است.
به گزارش ایرنا، طبق اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، مدیران مایل به کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، باید تا چهارم تیر ۱۳۹۴، از سمت مدیریتی خود استعفاء دهند.

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 381 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس "نردبان" دوم شهریور ماه با حضور رضا پور حسین مدیر شبکه مستند و برخی از بزرگان عرصه مستند و عکاسی در ساختمان سیما برگزار شد که جایزه بهترین مستند کوتاه جشنواره سالانه شبکه مستند به فیلم 18 پله زندگی ساخته ارمان قلی پور اهدا شد .

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 328 شنبه 25 مرداد 1393 نظرات (0)

width=6

استاندار چهارمحال و بختياري در آيين اختتاميه هشتمين جشنواره منطقه اي شعر تمدار بيت گفت: بختياري ها در پيروزي انقلاب اسلامي و در دوران دفاع مقدس نقش مطلوبي داشته اند.

قاسم سليماني دشتكي آسيب شناسي در تاريخ، هنر و فرهنگ بختياري را ضروري اعلام و تأكيد كرد: نبود فرهنگ وقايع نگاري در در فرهنگ ما هنوز رسوخ و ثبوت پيدا نكرده است.

وي تحول در حوزه وقايع نگاري چهارمحال و بختياري را لازم دانست و افزود: وحدت بختياري اصل مهمي بوده كه بر همين اساس وحدت قومي، پايه وحدت وحدت ملي مي شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از سخنان خود به ضرورت احداث راه آهن استان اشاره و تصريح كرد: احداث اين راه آهن ۶۰ هزار ميليارد ريال هزينه داشته و رگ اتصال شمال كشور به آب هاي آزاد خليج فارس است. 

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 312 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

index copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copyفرماندار شهرستان اردل از اهدا 350 متر زمین توسط یکی از خیرین شهر دشتک برای احداث ساختمان آتش نشانی این شهر خبر داد.

محمد نوذری(فرماندار) اظهار داشت: برای ساخت این ایستگاه آتش نشانی یک میلیارد ریال اعتبار اولیه تخصیص یافته است

وی افزود: اجرای این طرح با هدف ارتقاء خدمت رسانی به مردم شهرستان اردل با سرعت پیگیری می شود.

(مکان احداث ابتدای شهر دشتک نرسیده به پمپ بنزین)

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 267 پنجشنبه 05 تیر 1393 نظرات (0)

                                                             بسمه تعالی

دانشگاه علوم پزشکی استان با همکاری شورای اسلامی شهر دشتک در نظر دارد درمانگاه شهر دشتک  را به بخش خصوصی واگذار نماید. بدین وسیله  از پزشکان محترم متقاضی دعوت می نماید در خواست خودرا به شبکه بهداشت استان و یا شورای اسلامی شهر دشتک هرچه سریعتر تحویل نمایند.

                                                                          

                                                                    شورای اسلامی شهر دشتک

 

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 365 شنبه 17 خرداد 1393 نظرات (0)

   نشست فرهنگی ـ ادبی ویژه برنامه ریزی و هماهنگی برای نکوداشت مقام سیدابوطالب موسوی شخصیت برجسته معنوی، شاعر، خوشنویس و از بزرگان دشتک، با حضور ۲۰نفر از فعالان امور فرهنگی دشتک  روز پنج شنبه ـ  ۱۵خرداد ۱۳۹۳ ـ  درکتابخانه عمومی دشتک  برگزار گردید.

   در این جلسه که با حضور  تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی دشتک، شورای اسلامی و شهردار و تعدادی از اعضای انجمن ادبی برگزار شده بود، مباحثی پیرامون مسائل فرهنگی و برگزاری همایش بزرگداشت شخصیت جلیل القدر سید ابوطالب موسوی، مطرح و تصیماتی در این راستا اتخاذ گردید:

 ــ  برنامه ریزی مناسب در جهت ارتقاء فعالیت های فرهنگی و هنری در دشتک 

 ـــ ایجاد زمینه برای برگزاری همایش نکوداشت مقام سید ابوطالب موسوی در سال جاری

 ـــ تشکیل ستادی فراگیر برای اجرای برنامه های ویژه در راستای برگزاری این همایش و سایر اقدامات لازم

 ـــ برگزاری گردهمایی فعالان فرهنگی و اجتماعی دشتک در محل دبیرستان شهید بارانی دشتک که تاریخ آن اعلام خواهد شد.

 

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 296 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ميلاد مرتضي اسدالله حيدر است
جشن ولادت علي(ع) آن مير صفدر است
زوجي براي فاطمه حق آفريده است
اين زادروز همسر زهراي اطهر است

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

 

اس ام اس تبریک روز پدر پیامک  روز مرد( 13 رجب)|www.shadifun.com

پدر جان ، با یك دنیا شور و اشتیاق وضوی عشق می گیرم و پیشانی بر خاك می گذارم و خداوند را شكر می كنم كه فرزند انسان بزرگ و وارسته ای چون شما هستم. پدر جان عاشقانه دوستت دارم و دستانت را میبوسم.

 

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 323 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
 
این روزها مشکلات درمانی شهرستان اردل مخصوصاً شهر دشتک تبدیل به قصه پرغصه ای شده که تمامی ندارد و مسئولان بخش درمان نیز با عدم پاسخگویی به مشکلات این حوزه رنج بیماران را دوچندان کرده اند. ناچاراً دست به دامان رسانه ها برای رساندن صدایمان به گوش مسئولین ذیربط شده ایم. امیدواریم مسئولان ارشد درمانی استان پاسخگوی گله ها و درد دل های مردمی باشند قبول داریم شاید برخی از حرف هایمان به مذاق بعضی ها خوش نیاید اما واقعیت کنونی جامعه این گونه و کار خبر تنها نشان دادن حقایق است.
امروز به درمانگاه شهر دشتک مراجعه نمودیم  و خواستار حضور پزشک جهت ویزیت بیمارمان شدیم که اعلان نمودند پزشک ساعت 11 بیماران را ویزیت می کند واین در حالی بود که افراد زیادی بالغ بر بیست نفر جهت مداوا به آنجا آمده بودند و همگی از نبود پزشک کلافه شده بودند.
اصرار ما برای حضور بی جواب ماند وبیمار ما می بایست تا آمدن پزشک منتظر می ماند ! بعد از گذشت نیم ساعت و عدم حضور پزشک بناچار بیمار خود را جهت نجات از درمانگاه خارج نمودیم.

سخنی با مسئولین محترم بهداشت و درمان استان و شهرستان

آیا اگر شخصی در ساعات غیر اداری بیمار شود و شرایط بیماری سختی داشته باشد باید وی را به کشتن داد؟ یا از همراهانش خواست تا بیمار را تا آمدن پزشک با سلام و صلوات زنده نگه دارند؟

مردم ازنبود پزشک در این شهر بسیار گلایه دارند به طوری که کمبود پزشک مشکل جدی مردم این شهر شده است.

تکلیف بیماران دیابتی که جهت تزریق انسولین می بایست به مرکز شهرستان مراجعه چیست؟

شهر دشتک با جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر فقط دارای یک پزشک است.

مردم دشتک به دلیل تکمیل نبودن تجهیزات و نداشتن پزشکان متخصص مجبور هستند بیماران را به شهرستان‌های مجاور اعزام کنند که اگر تصادفی‌های بد حال باشند اغلب جانشان را تا رسیدن به بیمارستان از دست می‌دهند که تعدادشان کم نیز نبوده است.

رؤسای محترم شبکه ی بهداشت و درمان ؛ شما که به مشکلات درمانگاه دشتک آگاهید لطف کرده با نصب یک بنر یا پلاکارد در یکی از خیابانهای اصلی شهر به مردم اطلاع دهید که : " درمانگاه دشتک به دلیل کمبود پزشک عمومی، در اختیار نداشتن پزشک متخصص، به دلیل نبود تجهیزات اولیه پزشکی،بدلیل عدم انجام اکثر آزمایشات، نبود سونوگرافی و رادیولوژی ، عدم پذیرش زنان باردار جهت وضع حمل از پذیرش بیماران معذوراست.تا شهروندان تکلیف حال خود را دانسته و بیماران خود را بدون فوت وقت به بیمارستانهای مرکز استان برده و سالم به آغوش خانواده بازگردانند.

 

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 1270 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تعلیم و تربیت عبادت است.

معلمی شغل انبیا است .

معلم پرورنده ی روان است و پدر و مادر پروش دهنده جان

حضرت علی (ع) میفرماید:«اگر کسی به فرزندان من کلمه ای بیاموزد اگر دهانش را پر از در وگوهر کنم هم، نمیتوانم حق او را ادا کنم»

امام سجاد (ع) در رساله حقوق میفرماید:«یکی از کسانی که حق بر گردن انسان دارد معلم است در حقیقت معلم پدر علمی آدمی است»

تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد و چه زیباست که ما خدایمان را نیز با نام رب به معنای پرورش دهنده می خوانیم. وقتی به معنای رب فکر می کنیم به عظمت و قداست مربی بودن پی می بریم. چون خدا با تمام عظمتش خود را رب الارباب می داند.

از همین جا هفته معلم را به همه ی معلمین دلسوز مخصوصا به آقایان فیاض ، استاد آلگونه ،استاد مختاری، رئیسیان ، قربانی، زارع و شعاعی تبریک عرض می نماییم . 

moalem 3 اس ام اس تبریک روز معلم 1393

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 308 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
دوستان ﺧﻮﺍﻫﺶ ﺯﻭﺩ ﺑﺰﻧﯿﻦ . ﺧﻮﺍﻫﺸﺎ ﮐﭙﯽ ﮐﻨﯿﺪ .. ﻓﻮﺭﯼ ﻓﻮﺭﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺍﺯ ﺷﺮﮐﺖ ﮔﻮﮔﻞ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺍﺳﻢ ﺧﻠﯿﺞ ﻓﺎﺭﺱ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻧﻘﺸﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺧﻠﯿﺞ ﻋﺮﺑﯽ ﺛﺒﺖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﻫﻢ ﺷﺮﮐﺖ ﮔﻮﮔﻞ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﺩﻩ ﻭﮔﻔﺘﻪ ﺭﺍﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺭﺍﯼ ﮔﯿﺮﯼ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﮕﯿﺮﻩ ﮐﻪ ﺭﺍﯼ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺷﺪ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﺛﺒﺖ ﻣﺸﻮﺩ . ﺳﺮﯾﻊ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﻨﯿﺪ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻻﻥ 90 ﺩﺭﺻﺪ ﻋﺮﺑﻬﺎ ﺭﺍﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ . 10 ﺩﺭﺻﺪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﺗﺎ ﻭﻗﺖ ﺭﺍﯼ ﮔﯿﺮﯼ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﺸﺘﺎﺏ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻫﻤﺖ ﻧﮑﻨﯽ ﺍﺳﻢ ﺧﻠﯿﺞ ﻓﺎﺭﺱ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﯽ ﻣﯿﺮﻭﺩ . ﻭﺍﺭﺩ ﺳﺎﯾﺖ ﺷﻮﯾﺪ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺩﻭ ﺩﺍﯾﺮﻩ ﻫﺴﺖ ﺭﻭﯼ ﺧﻠﯿﺞ ﻓﺎﺭﺱ ﮐﻠﯿﮏ ﮐﻨﯿﺪﻭ ﺑﻌﺪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ vote ﮐﻠﯿﮏ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻭ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﺍﯾﻨﻢ ﺁﺩﺭﺱ ﺳﺎﯾﺖhttp://www.persianorarabiangulf.com/ index.php Persian Gulf Or Arabian Gulf persianorarabiangulf.com
احسان مرادیان دشتکی بازدید : 379 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

اخبار دشتک

افتتاح اداره آب و فاضلاب  شهر دشتک

ادراه آب و فاضلاب شهر دشتک روز چهارشبه مورخ28/1/1393 با حضور قدرت الله بیگلری فرد بروجنی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان ، حجت الا اسلام سلمان پور امام جمعه شهرستان اردل ، محمد نوذری چلیچه ای فرماندار شهرستان اردل وجمعی از مسئولان محلی و تنی چند از خانواده معظم شهدا وایثارگران وقشرهائی از مردم دشتک ادره آب وفاضلاب این شهر آغاز بکار کرد. در این مراسم مهندس بیگلری فرد بروجنی از کمک ومشارکت مسئولین ومردم در راه انداری این اداره قدردانی کرد وگفت با تخصیص 15 میلیارد ریال کار بازسازی شبکه ها وتاسیسات فرسوده این شهر وبهسازی منابع تامین کننده آب شهر بزودی انجام میشود وی افزود ما مصمم هستیم تا مشکلات کمبود آب شرب شهر را بر طرف کنیم واین می طلبد سایر مسئولین ومردم عزیز منطقه به ما کمک کنند حجت الا السلام سلمان پور امام جمعه شهرستان اردل نیز در سخنانی نقش وجایگاه آب در زندگی واجتماع را با استفاده از آیات قرآن کریم تشریح کرد وخواستار فرهنگ سازی همه جانبه برای استفاده بهینه از آب شد.

محمدنوذری چلیچه ای فرماندار شهرستان اردل نیز با قدردانی از توجه وتلاش مسئولین شرکت آب وفاضلاب استان برای تامین آب مورد نیاز مردم گفت در حال حاضر شهر دشتک در 24 ساعت 4 تا 5 ساعت آب دارد ولازم است با تقویت تاسیسات آبرسانی این مشکل مرتفع شود وی گفت در این زمینه مسئولان استان بویژه استاندار از هرکمکی دریغ نخواهند کرد لازم بذکر است شهر دشتک با 5500 نفر جمعیت و1250 مشترک آب در 35 کیلومتری اردل قرار دارد وپیش از تحویل به شرکت آب وفاضلاب شهری استان تحت پوشش خدمات آبرسانی روستائی قرار داشت .در پایان این مراسم حاضران از قسمت های مختلف تاسیسات آبرسانی این شهر بازدید ومشکلات تامین آب مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 308 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)
به نام الهه ی ام ابیها

سلام بر زهره ی زهرا و همسر و همپای علی، سلام بر فاطمه که آیه ی رحمت بود و مایه ی نعمت، سلام بر فخر زمین و جوهر دین، سلام بر فاطمه که پرتوی از مهر درخشان و جلوه ای از بذر گل افشان است، سلام بر فاطمه که موجد مجد و شفابخش دل است هم او که مظهر عشق و صفابخش دل ها و قلب هاست؛ و سلام  بر شما دلاورزنان این مرز و بوم.

روز میلاد فرخنده ی باسعادت اسوه ی تمام عیار مکارم و قله ی رفیع فضایل حضرت فاطمه ی زهرا( س ) و هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر  بر همه ی شما بانوان فداکار و مهربان همایون باد.

عکسهای تبریک روز مادر(16)
احسان مرادیان دشتکی بازدید : 306 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (1)
بسم الله الرحمن الرحیم

ما عندکم ینفد و ما عندالله باق (قرآن کریم)


حادثه غم انگیز درگذشت دختر عزیز و دلبندمان، دانش آموز نسیم نصیری (فرزند امین نصیری) که در سانحه تصادف در راه کتابخانه به رحمت ایزدی پیوست موجب تاثر و تالم مردم غیور دشتک گردید. بدون تردید این نوگل نشکفته پرپر شده که عمر کوتاه خود را در طلب علم و دانش سپری نموده است، هم اکنون در جوار رحمت واسعه حق تعالی به آرامش رسیده و از دریای بیکران فیوضات الهی بهره‌مند می‌باشد.

سایت دانشجویان و ورزشکاران دشتک ضمن عرض تسلیت به مردم غیور و ولایت مدار دشتک به ویژه فرهنگیان، دانش آموزان و والدین محترم این عزیز سفر کرده، صبری جمیل برای بازماندگان و غفران الهی برای آن مهاجر الی الله از درگاه ایزد منان مسالت می‌نمایم.
احسان مرادیان دشتکی بازدید : 300 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (0)

  جلسه انجمن ادبی پژمان بختیاری و هنرمندان دشتک با حضور اعضای شورا شهر و رئیس فرهنگ و ارشاد اردل هفتم فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۵ عصر در کتابخانه          عمومی دشتک برگزار شد.

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 229 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

 

 

مصرف کنندگان گاز در بخش خانگی با دریافت  قبوض گاز مصرفی خود در ماه بهمن و اسفند با توجه به افزایش قابل توجه بهای گاز، نسبت به چگونگی محاسبه مصرف دچار سردرگمی شده و این موضوع اعتراض بخشی از مشترکان را بدنبال داشته است. تعدادی از مشترکین  با در دست داشتند قبوض گاز خدمت  امام جمعه محترم شهرستان اردل رفتنند و خواستار پیگیری این مشکل شدند . امام جمعه اردل  نیز در خطبه های نماز جمعه به این مشکل اشاره کردند و از مسئولین خواستند تا این مشکل را پیگیری کنند. تعداد دیگیری از اهالی دشتک نیز به اداره گاز مراجعه کردند اما جواب درستی نگرفتند.

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 303 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (0)

اولین نشست بازاریان با اعضای شورا شهر روز شنبه  مورخ ۱۰اسفند ۱۳۹۲ در مسجد امام حسین برگزارشد.

در این نشست بازاریان  مشکلات شهر که عمدتا نظافت و آسفالت خیابان اصلی بود با اعضای شورا در میان گذاشتند. اعضای شوراشهر هم قول دادند که هر چه زودتر این مشکلات را برطرف کنند. اما هدف اصلی این نشست هماهنگی و همکاری بین بازاریان و اعضای شوراشهر برای استقبال از مسافران نوروزی بود .

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 315 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (2)

طبق جلساتی که بین مردم و اعضای شورای اسلامی تشکیل شد قوانینی در جهت ساماندهی و هر چه بهتر شدن مراسمات فاتحه خوانی تصویب شد که به شرح ذیل می باشند.

1-مراسمات هفته بصورت قبل برگزار می شود با این تفاوت که صاحبان عزا از ساعت 11شروع به سفره انداختن بکنند و پذیرایی صورت بگیرد.

 

2- مراسمات چهلمین روز بعدظهر و در مسجد با قرائت فاتحه  برگزار شود و دیگر مراسمی در خانه صاحب عزا حتی برای اقوام برگزار نشود.

 

3- مراسمات سالگرد بطور کامل برداشته شده است.

4- استفاده از ساز چپ و تفنگ در طول مراسمات ممنوع می باشد.

 

 

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خودرا به سامانه ۲۴۰ ۲۴۸ ۵۰۰۰ ارسال نماید.

احسان مرادیان دشتکی بازدید : 317 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)
با سلام نامه ای از سوی آقای آقایی بازیگر سریال سرزمین کهن در مورد اعتراضات اخیر منتشر شده است که جوابیه ای توسط اینجانب بر آن نوشته شده است. لطفا در صورت امکان منتشر شود. در صورتی که برخی از الفاظ با سیاست های سایت شما منطبق نیست، می توانید اصلاحات لازم را صورت دهید.
با تشکر


******************************

متن نامه آقای آقایی

(نامه امیر اقایی در رابطه با سریال توقیف شده سرزمین کهن)

این تنها می تواند از فواید مخصوص فلات ما باشد که چند هفته است سربازان بی گناه سرزمینمان در اسارت اند و هیچ صدایی از کسی بر نمی آید. ما عادت داریم از سوراخ سوزن رد شویم و از درب دروازه نه !

صدای اعتراض بختیاری های عزیز را شنیدم که در چند روز گذشته؛ از هر ناسزا و پیامک گرفته تا تهدید و ارعاب فروگذار نبودند.

سپاس می گویم مردم سرزمینی را که آنقدر صبور نبودند و نخواستند صبر پیشه کنند تا ببینند نه کمال تبریری؛ نه من؛ و نه هیچ کس دیگری قصد بی احترامی به قومی را نداشته است. این ساده انگاری در رگ و خون ما جاری‌ست. یاد آور می شوم فیلم های کمال تبریزی را که سال هاست توقیف است. یادآور می شوم ممنوع الکاری و جریمه ام را برای بازی نکردن در فیلمی که شما دوستش نداشتید.

برادران عزیز بختیاری؛
غیرتتان را می ستایم و به نوبه ی خود؛ تنها می توانم بگویم قصد ما بی احترامی نبوده است. اساسآ قهرمان سریال سرزمین کهن یک بختیاری ست. اما یک سوال برایم باقی ست: آن‌روزهایی که برای مردم سرزمینم محکوم به ممنوع الکاری بودم؛ از این خیل غیرت و جوانمردی؛ چرا حتی شاخه ی گلی برای تسکین زخمهایم روانه ام نشد؟

با احترام
امیر آقایی
۱۷ فوریه ۲۰۱۴

جوابیه

جناب آقای آقایی

نامه ای از سوی جنابعالی در مورد اعتراضات اخیر بختیاری ها به سریال سرزمین کهن منتشر شده است که نکات زیر در نامه شما قابل تأمل است:

فرموده بودید که در شرایطی که سربازان بی گناه سرزمینمان در اسارت هستند هیچ صدایی از کسی بر نمی آید...

جناب آقای آقایی هیچ کس ازحادثه و فاجعه پیش آمده برای فرزندان سرزمینمان خوشحال نیست، اما شما به زیرکی تمام و با قرار دادن دو مقوله متفاوت (اسارت سربازان و اعتراض بختیاری ها به سریال سرزمین کهن) که هیچ ربطی به هم ندارند، سعی کرده اید که احساسات پاک مردم ایران را بر ضد هم تباران بختیاری بسیج کنید.

نمی دانم منظورتان از «هیچ کس» صدا و اعتراضی نمی کند چیست؟ اگر منظورتان سیاستمداران ما هستند که به نوبه خود مواضعی را اعلام کرده اند و ممکن است کوتاهی کرده باشند، اما به احتمال زیاد اینجا منظورتان از "هیچ کس" مردم و به ویژه هم میهنان بختیاری است.

خدمتتان عارض هستم که همه اقوام مختلف مردم ما، در شبکه های اجتماعی، بر اساس وظیفه و در حد توان خود، مطالبات خود برای آزادسازی هر چه سریعتر هموطنانمان را اعلام کرده اند. اخبار این موج عظیم مطالبات مردمی، در رسانه های خارجی و داخلی منتشر شده است. به خاطر هجم انبوه مطالبات مردمی برای محکوم کرم کردن این اقدام و آزادسازی سربازان میهنمان، گروه تروریستی"جیش الشیطان" در وبلاگ خود جوابیه مبنی بر آگاه بودنش از هجم مطالبات مردمی ملت ایران و رد این مطالبات صادر کرده است(مراجعه شود به وبلاگ این گروهک).

اما اگر هجم انبوه این مطالبات مردمی از سوی اقوام مختلف در شبکه‌های اجتماعی از نظر شما "هیچ" است و انتظار دارید که بختیاری ها همانطور که برای دفاع از هویت خود به خیابان ها ریختند، برای آزادسازی سربازان میهنمان هم به خیابان ها بریزند نمی دانم از نظر شما به خیابان ریختن تاثیر گذار هست یا نه؟

ما با دولت مشخصی مواجه نیستیم که به خیابان ها بریزیم و با سر دادن شعار بر ضد اسارت کنندگان خواستار آزادی هم وطنانمان باشیم، روبروی ما یک گروه تروریستی است که با نام قرآن، سر از بدن انسان های بیگناه جدا می کند و جایگاه و منافع حقوقی ندارد تا از تجمعات و تظاهرات های مردمی بهراسد و از شروط خود کوتاه بیاید.

در صورتی که از نظر شما این موج عظیم مطالبات مردمی "هیچ" است ، لطفا بفرمایید چه راه حلی برای تلاش بیشتر و تاثیر گذاری در دیدگاه این گروه تروریستی دارید؟

در مورد اعتراض بختیاری ها سخن گفته اید و واژگانی همچون «ارعاب» ، « ناسزا» و «تهدید» را برای اعتراضات قانونی هم میهنان بختیاری مان به کار برده اید. شما بازیگر توانمند و محبوبی هستید که اتفاقا در این سریال هنرمندانه نقش خود را ایفا کرده اید و هیچ کس ایرادی بر شما نگرفت بلکه اعتراضات، به ساختار کلی این سریال در تخریب بزرگان یک قومیت ایرانی است. اما برای شما به عنوان یک هنرمند مردمی بسیار ناپسند است که از این الفاظ زشت برای یک اعتراض دمکراتیک و مدنی که حق انسانی هر شهروندی است، استفاده کنید.

نمی دانم از نظر شما که قطعا داعیه دار روشنفکری هستید یک اعتراض دمکراتیک، مدنی و قانون مند دارای چه ویژگی هایی است؟ در اعتراضات صورت گرفته توسط بختیاری ها در ماجرای اخیر، به جز موارد بسیار انگشت شماری که قصد سوء استفاده از جریان ایجاد شده را داشتند، هیچ شعاری ضد اتحاد ملی سر داده نشد، هیچ خسارتی به مراکز دولتی وارد نیامد و هیچ قانون شکنی صورت نگرفت و همه معترضان با هوشیاری هرگونه شعار تفرقه افکن و توهین به اقوام دیگر را محکوم کردند و اغلب شعارها با قرار دادن نام بختیاری در کنار نام ایران و ملت ایران برای اتحاد و یکپارچگی بود.

در شبکه های اجتماعی به محض اینکه افراد انگشت شمار سودجویی با توهین و ناسزا سعی در سوء استفاده از این جریان را داشتند، اغلب کاربران هوشیار بختیاری با محکوم کردن این افراد، هم تباران خود را به رعایت قانونمندی و جلوگیری از سواستفاده های احتمالی دعوت می کردند.

اتفاقا همین تجمعات قانونی، دمکراتیک و مدنی باعث شد که بسیاری از نخبگان و مسئولین محلی استان های مربوطه (نمایندگان مجلس، نمایندگان شوراها، فرمانداری ها و ائمه جماعات) با مردم یک صدا شوند و بدون هیچ گونه درگیری، مطالبات مدنی مردم دنبال شود به طوری که مسئولین کشوری و صدا و سیما تاکید کردند که به جز قانون شکنی هایی که از سوی افراد انگشت شمار سودجو و خاصی بوده است، تمامی تجمعات صورت گرفته با رعایت قانون برگزار شده است.

فرموده اید مردمی که نخواستند صبر کنند و ببینند نه شما و نه کمال تبریزی و نه هیچ کس دیگر قصد توهین نداشته اند و اساسا قهرمان سریال یک بختیاری است.حرف شما کاملا درست است ما به صداقت شما و سایر دست اندرکاران اعتماد می کنیم که قصد توهینی نبود است اما واقعیت این است که گاهی میان قصد انسان با کاری که صورت می گیرد و نتیجه ای که محقق می شود تفاوت بسیاری است.

شاید این تفاوت ناشی از سیاست هایی است که یک فعالیت و یا سریال را هدایت می کند. قهرمان واقعی سریال بختیاری است و البته مهم هم نیست که این قهرمان بختیاری باشد یا از سایر اقوام قهرمان پرور ایران زمین.

لازم به صبر نیست بارها تکرار کرده ایم و ظاهرا گوش شنوایی نیست که اعتراض هم میهنان بختیاریمان به دو موضوع است:

اول تخریب چهره بختیاری ها با استفاده از به کار بردن صفت های نامناسب برای اسم « بختیاری ها» است. "بختیاری" در این فیلم هرچند از نظر سازندگان آن فقط یک نام خانوادگی باشد، اما قطعا هر کسی که کوچکترین اطلاعاتی در مورد تحلیل فیلم نامه، نمایشنامه، رمان و داستان داشته باشد می داند که انتخاب اسم ها و صفت های اعلام و تکرار آنها، اهداف خاصی را دنبال می کند و می تواند به صورت خواسته یا ناخواسته به اذهان مخاطبان بارهای معنایی مثبت و منفی ای القاء کند. فرقی هم ندارد که به جای بختیاری ها اسم اصفهانی ها، یزدی ها، کردها، مشهدی ها، ترک ها ، بلوچ ها و یا هر کدام از اقوام دیگر ایرانی را بگذاریم، در هر صورت این اسم ها در کنار آن صفت های منفی، بک بار معنایی بسیار منفی را از طریق عمومیت یافتن دلالت از خاص به عام، ذهن مخاطب القاء می کنند.

موضوع دوم که در این سریال مورد اعتراض است تخریب چهره سردار اسعد بختیاری، به عنوان یکی از سرداران، پیشگامان و روشنفکران مشروطه است. تحریف چهره این شخصیت که در نزد خانواده های بختیاری نماد مقاومت، مبارزه با استبداد، وطن دوستی، روشنفکری و آزادمردی است به یک چهره مزدور بیگانگان یک تحریف بارز تاریخی است که بر هیچ تاریخ نویس منصفی پوشیده نیست.

فرموده اید که در روزهایی که ممنوع الاشتغال بوده اید از این خیل غیرت و جوانمردی، شاخ گلی برای تسکین دردهای شما روانه نشد... جناب آقای آقایی دردهای هنرمندان سرزمین ما عمیق و ریشه ایست و مردم ما هم به خوبی این دردها را درک می کنند و اتفاقا خیلی از دردهای ما مردم و مخصوصا شما هنرمندان از همان دیدگاه یک جانبه نگر و انحصاری برخی از مسئولان ناشی می شود.

امثال هنرمندانی مثل جنابعالی که در راه هنر برای این مملکت هزینه داده اند، کم نیستند اما انتظار دارید که بختیاری ها تمام مشکلات این مملکت را بر طرف کنند؟ بختیاری ها در کنار سایر اقوام ایرانی در بسیاری از عرصه های ملی مثل تاثیر گذاری در نهضت مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شرکت در انتخابات و تلاش برای تعیین سرنوشت خویش، مطالبه آزادی، عدالت، برابری، حقوق شهروندی و حفظ هویت قومی و ملی خود شرکت کرده اند.

هنوز تجمعات مدنی و قانونی هم میهنان بختیاریمان در کنار هم میهنان عرب، فارس و سایر شهرندان استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، فراموش نشده است. با تمام این اوصاف نمی دانم این چه سفسطه ای است که حالا برخی ها آمده اند همه مشکلات این مملکت را اولویت بندی و لیست کرده اند و جلوی بختیاری ها گذاشته اند و می گویند شما که برای حفظ هویت خودتان اعتراض کرده اید چرا برای تمام این مشکلات ریز و درشت اعتراض نمی کنید.

با تقدیم احترام
دانش محمدی، دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس
احسان مرادیان دشتکی بازدید : 223 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)


به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)،‌ دهها هزار نفر از مردم بختیاری در شهرهای مختلف استان اصفهان، خوزستان،‌ لرستان و چهارمحال بختیاری در روز ۲۲ بهمن به خیابان آمدند و با سر دادن شعارهایی خواستار توقف پخش سریال موهن و ضدایرانی “سرزمین کهن” ساخته کمال تبریزی شدند.
دو روز پیش نیز برخی اعتراض خیابانی شبانه در اهواز رخ داده بود و مردم بختیاری علیه صدا و سیما شعار داده و خواستار توقف پخش این سریال موهن شده بودند.

اعتراض مدنی مردم بختیاری علیه صداوسیما
۲۲ بهمن ۹۲، شهرستان ایذه، استان خوزستان

یک تحلیلگر مسائل سیاسی امنیتی خوزستان درباره ریشه این اعتراضات به خبرنگار ایبنانیوز گفت: اعتراض نخبگان بختیاری نسبت به این سریال تلویزیونی از سه هفته پیش آغاز شد ولی مسئولان ارشد صداوسیما در تهران هیچ واکنشی به این انتقادها ندادند و درخواست مصاحبه رسانه های محلی را رد کردند و درخواست مناظره اساتید دانشگاه را مسکوت گذاشتند و حتی درصدد ارائه توضیح مختصری برنیامدند و همین سکوت و بی تدبیری ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما و زین العابدین رئیس شبکه ۳ سیما موجب گسترش اعتراضها و انتقال آن به کف خیابان شده است.

وی درباره عملکرد مدیران ارشد صداوسیما در آرام کردن اوضاع امنیتی زاگرس میانی گفت: از عملکرد مدیران ارشد سازمان صداوسیما در مواجهه با این موضوع بسیار ناراضی هستیم و این اعتراض خود را به صورت کتبی به مسئولان منتقل کرده ایم. به هرح حال،‌ به حق یا نابحق، مردم ناراحت شده اند و عدم ارائه توضیح از سوی مقامات سازمان صداوسیما آنها را ناراحت‌تر مي‌کند.
در چنین فضایی فراخوان‌های فیسبوکی برای اعتراضات مدنی شدت گرفته است و به نظر مي‌رسد در صورت تداوم بی تدبیری مسئولان صداوسیما و پخش قسمت چهارم این سریال در روز پنجشنبه، اعتراض‌ها وارد فاز جدیدی شوند. هرچند نخبگان سیاسی و اجتماعی بختیاری و مقامات محلی استانهای جنوب‌غرب کشور به خوبی درصدد آرام کردن مردم هستند ولی مقامات ارشد صداوسیما به طرز مشکوکی با نادیده گرفتن این اعتراضها به افزایش اعتراضها دامن مي‌زند.

اعتراض مدنی مردم بختیاری علیه صداوسیما
۲۲ بهمن ۹۲، شهرستان ایذه، استان خوزستان

تلاش سریال “سرزمین کهن” برای تحریف تاریخ بختیاری و خدشه دار کردن چهره حاج علیقلی خان سردار اسعد بختیاری، از رهبران مشروطه خواه ایرانی که از جایگاه خاصی بین مردم بختیاری برخوردار است، با انتقاد نخبگان زاگرس میانی روبرو شده است. در سریال “سرزمین کهن”، نقش یک خانواده ی کاملاً منفی، نوکیسه، سلطنت طلب و فاسد به خانواده ای به نام “بختیاری” داده شده است که به آزار و اذیت یک خانواده روشنفکر، وطن پرست و مظلوم به نام “اردکانی” مي‌پردازند. 

همچنین در قسمتهای مختلف این سریال، علاوه بر خانواده بختیاری، از عنوان “بختیاری ها” در یکسری دیالوگهای تند و زننده و تحریک آمیز استفاده مي‌شود و بدین ترتیب آن خانواده نماینده فرهنگ و هویت قوم بختیاری معرفی مي‌شود که در واقع یک “تعمیم قومیتی” است و برخلاف زندگی مسالمت آمیز اقوام و روح تساهل قومی و موازین حقوق بشری موردنظر سازمان ملل و یونسکو و نقض تعهدات بین المللی صداوسیمای دولتی ایران مي‌باشد.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
سلام این وب برای دشتک وبا هدف معرفی ،آشنایی ،همکاری و استفاده از استعدادهای یکدیگر و در راستای ارتقا سطح علمی ، آموزشی ، ورزشی و... شهر ودر نهایت آبادانی، پیشرفت و سربلندی دشتک غیور ایجاد شد. پس دوستان و همشریان عزیز، ما جويباري هستيم که دوست داريم به اندازه وسع مان جاري شويم اگر ياريمان کنيد شايد رودخانه يا دريا شويم واگر سنگ بر راهمان نهيد، شک نکنيد که ماهم مرداب ميشويم. با تشکر احسان مرادیان دشتکی 9139868587 شماره اختصاصی پیام کوتاه سایت 240-248-5000(5000248240)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون درمورد سایت ؟
    ##بخشداری حق مسلم دشتک است##
    آیا از عملکرد شهردار راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 212
  • کل نظرات : 160
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 70
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 1,181
  • بازدید کلی : 204,090
  • کدهای اختصاصی